Zwrot podatku z Holandii - jak odzyskać swoje pieniądze? Artykuł sponsorowany

Zwrot podatku z Holandii - jak odzyskać swoje pieniądze?


Legalna praca za granicą jest już powszechnym zjawiskiem. Odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej, nasi rodacy coraz chętniej zatrudniają się w Niemczech, Holandii czy Belgii. Pracując legalnie, odkładamy składki na rzecz podatku dochodowego. Nadpłatę podatku możemy odzyskać podobnie jak w Polsce. Pracowałeś za granicą? Odzyskaj swój zwrot podatku z Holandii.

Komu przysługuje zwrot podatku z Holandii?

Zwrot podatku z Holandii przysługuje każdemu, kto legalnie pracował lub pracuje na terenie Holandii i posiada numer BSN (dawniej SOFI) pod warunkiem, że jego pracodawca odprowadzał składki na rzecz podatku dochodowego. Warto wiedzieć, że zwrot podatku z Holandii można uzyskać nawet pięć lat wstecz, a zatem do końca 2017 roku możemy rozliczyć podatek z roku 2012. Im szybciej złożymy naszą deklarację podatkową, tym szybciej otrzymamy zwrot podatku.

Czas oczekiwania na decyzję urzędu skarbowego w Holandii może wydłużyć się nawet do roku, a wypłata przyznanych pieniędzy często trwa drugie tyle. Jest to związane z zawiłymi procedurami i opóźnieniami w pracy urzędów. Właśnie z tego powodu warto jak najszybciej złożyć swoje deklaracje. Im wcześniej dostarczymy niezbędne dokumenty, tym szybciej uzyskamy zwrot podatku z Holandii.

Ulgi podatkowe w Holandii

Holandia to kraj, który przewiduje sporo ulg podatkowych dla pracujących tam osób. Jeśli uzyskane w Holandii przychody stanowią 90% wszystkich rocznych przychodów podatnika, ma on prawo do ulgi podatkowej. Jak dotąd ulga ta wynosiła 300 euro i była przyznawana automatycznie. Rozliczając się z holenderskim urzędem skarbowym, należy bezwzględnie ujawnić wszystkie przychody ze wszystkich krajów. Jeśli podatnik jest w związku małżeńskim, musi także ujawnić wszystkie dochody współmałżonka.

W przypadku gdy część twoich dochodów pochodzi z Polski, powinienś dostarczyć do holenderskiego urzędu skarbowego zaświadczenie o dochodach. Jest ono honorowane w języku polskim, a zatem nie musisz inwestować w tłumaczenia.

Osoby na stałe zameldowane w Polsce mają obowiązek rozliczenia się z Polskim fiskusem bez względu na rozliczenie w Holandii.

Niezbędne dokumenty i procedury

Do rozliczenia podatku w Holandii niezbędne są dokumenty, uzyskane od pracodawcy (odpowiednik polskiego PIT11). Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie posiadasz karty podatkowej, możliwe jest rozliczenie podatku na podstawie ostatniego wycinka z wypłaty. Ponadto do urzędu należy dostarczyć kopię dowodu osobistego lub paszportu oraz numer rachunku bankowego.

Rozliczając się z partnerem, nieposiadającym numeru BSN niezbędne będą:

  • akt ślubu,
  • Ksero paszportu lub dowodu osobistego małżonka,
  • Zaświadczenie o zameldowaniu,
  • Kopia polskiego rozliczenia podatkowego współmałżonka lub pisemne oświadczenie, że nie osiągnięto dochodu w roku podatkowym, który jest rozliczany.

Zawiłości holenderskich urzędów skarbowych mogą okazać się trudne do przeskoczenia, dlatego na rynku istnieje szereg firm, wspierających Polaków za granicą, jak choćby EU Service, gdzie możesz uzyskać pomoc przy odzyskiwaniu podatku z Holandii. Wsparcie tego typu przedsiębiorstwa często przyspiesza proces zwrotu podatku. Doświadczeni fachowcy chętnie pomogą uzyskać jak najwyższą kwotę zwrotu.