Na co zwrócić uwagę tworząc podstronę "kariera" na stronie firmowej? Artykuł sponsorowany
Jednym z największych wyzwań podczas budowania relacji z kandydatami jest przygotowanie spójnej, ciekawej i zachęcającej do aplikowania strony kariera. Często ogranicza nas korporacyjny szablon, czasami problemem jest budżet czy brak pomysłów.
Niezależnie od tego czy mamy komfort wykreowania zupełnie odrębnej strony poświęconej pracy w naszej organizacji czy możemy zaprojektować jedynie podstronę na firmowym WWW, warto pamiętać o kilku zasadach.
- Dotarcie do informacji na temat wakatów w waszej firmie czy kultury organizacyjnej nie powinno być trudne. Nikt nie lubi przedzierać się przez gąszcz informacji, dlatego od wejścia na waszą stronę do obejrzenia ofert pracy powinny dzielić kandydata najwyżej dwa kliknięcia. Potencjalny pracownik musi mieć możliwość szybkiego znalezienia tego co go interesuje, inaczej ryzykujecie, że szybko waszą stronę opuści.
- Kolejną podpowiedzią o charakterze technicznym, którą chcemy wam przekazać jest zadbanie o responsywność waszej strony (w dobie nowoczesnych technologii będzie ona oglądania nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale także na tabletach czy smartphonach), tak aby niezależnie od wybranego urządzenia była wygodna w przeglądaniu i estetyczna. Zwróćcie uwagę także na SEO (search engine optimization), czyli optymalizację pod kątem przeglądarek internetowych. Nawet najlepiej przygotowana strona nie pozycjonuje się sama, nie przyniesie także zakładanego efektu, jeśli nasi kandydaci nie będą potrafili jej znaleźć.
- Przemyślcie dokładnie jakie sekcje powinny znaleźć się na waszej stronie karierowej. Poza ofertami pracy możecie pochwalić się swoją kulturą organizacyjną, opowiedzieć o benefitach oferowanych pracownikom czy też pokazać co ciekawego działo się ostatnio w waszych zespołach. Skupcie się na tym co jest waszą mocną stroną, co was wyróżnia. W ten sposób zaprezentujecie na stronie swoje unikalne EVP (employer value proposition). Jeśli wyjątkowe jest to, że uczycie swoich pracowników 5 języków obcych warto to podkreślić, jeśli natomiast np. nie prowadzicie firmowego bloga nie warto go zakładać tylko dlatego, że nasza konkurencja korzysta z takiej formy kontaktu z kandydatami. Stawiajcie na szczerość i autentyczność - to zawsze procentuje w kontakcie z kandydatem.
- Dopasujcie formę swojej strony do grupy docelowej. Być może dla większości z was będzie to dość banalne stwierdzenie, ale warto dołożyć starań, żeby komunikaty, grafiki na waszej zakładce przyciągały uwagę przed wszystkim tych osób, na których szczególnie wam zależy. Jeśli targetem firmy są przedstawiciele pokolenia Y i Z to warto rozważyć przygotowanie przekazu w formie komiksu, filmików czy infografik.
- Prezentuj na stronie kariery swoich pracowników. Era kupowania zdjęć w Internecie na szczęście odchodzi w niepamięć, dzięki czemu zakładki karierowe są bardziej autentyczne i interesujące. Modelki o egzotycznej urodzie zastąpili realni pracownicy poszczególnych działów i to ich zdjęcia możemy zobaczyć na stronach WWW. Dzięki temu kandydaci naprawdę mogą zobaczyć z kim będą pracować, co
bardzo pozytywnie wpływa na ich odbiór waszej organizacji. - Bardzo ważny aspektem zarządzania stroną karierową jest dbanie o je aktualność. Pamiętajmy nie tylko o podstronie poświęconej ofertom pracy, ale również tym sekcjom, które odwołują się do aktualnych wydarzeń czy prezentują sylwetki pracowników.
Wśród polskich respondentów 73% w pierwszej kolejności wybiera stronę kariery chcąc dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, którą są zainteresowani. To najlepszy dowód na to, że czas, energia i pomysły na przygotowanie tego narzędzia komunikacji z rynkiem będzie strzałem w dziesiątkę.
Artykuł powstał przy współpracy z agencją bardzoHR - employer & employee branding.