Program wsparcia sprzedaży w 7 krokach: optymalne strategie dla sukcesu handlowego Artykuł sponsorowany

Program wsparcia sprzedaży w 7 krokach: optymalne strategie dla sukcesu handlowego


Wsparcie sprzedaży to koncepcja, której nadrzędnym celem jest zwiększenie zysków w firmie poprzez stworzenie pewnych, stabilnych i długofalowych relacji z klientami. Na czym polega wsparcie sprzedaży i jak je wdrożyć we własnej firmie?

Co to jest wsparcie sprzedaży? Przewodnik dla początkujących

Proces wsparcia sprzedaży to tajna broń wszystkich przedsiębiorstw, które świadome sporej konkurencji na rynku, starają się wykorzystać inne, nieoczywiste formy perswazji, niż wysoka jakość i niska cena. Wsparcie sprzedaży to działania, w których główną rolę gra precyzyjne dopasowanie działań do konkretnej grupy docelowej. 

Wsparcie sprzedaży to dość zaawansowany proces marketingowy, którego efekty zobaczymy w długim okresie. By jednak nie zniweczyć budżetu przeznaczonego na takie działania, warto wsparcie sprzedaży oddelegować do zewnętrznej firmy, która ma doświadczenie w usprawnianiu procesów sprzedażowych i na przestrzeni lat realizowała takie projekty u innych klientów.

Wsparcie sprzedaży bez tajemnic – odkryj skuteczne strategie

Jakie są najważniejsze formy wsparcia sprzedaży? Oprócz typowych działań skierowanych do klientów tradycyjnych, sklepowych, możemy również wspierać swoją sprzedaż poprzez kanały zdalne - tak bardzo dzisiaj popularne.

Przykłady? Aktywność w social mediach, na swojej stronie internetowej oraz na blogu firmowym. To pewne źródła nowych, potencjalnych klientów, którzy docenią nasze zaangażowanie w budowanie relacji i w przyszłości skierują swoje kroki do nas, jeśli nasza oferta spotka się z ich potrzebami.

Wsparciem sprzedaży możemy nazwać także e-mail marketing, dzięki któremu zbudujemy bazę klientów i zapewniamy sobie potencjał do powiększania grona lojalnych czytelników naszego newslettera. 

Wygrywaj na sklepowej półce dzięki wsparciu sprzedaży

Wprawdzie dzisiaj proces wsparcia sprzedaży skupia się na obszarze e-commerce, nie możemy zapomnieć o sklepach, które działają w modelu stacjonarnym. Tu również wsparcie sprzedaży może zdziałać bardzo wiele. Profesjonalna firma będzie w stanie dokonać szczegółowego audytu, który wykaże obszary do poprawy. Najczęściej wsparcie sprzedaży może ograniczyć się do odpowiedniego merchandisingu - prezentacji produktów tak, by wywierały pozytywne emocje i by zachęcały do zakupu

Równie dobrze wsparcie sprzedaży może oznaczać rozszerzenie pola działania o outsourcing sprzedaży czy dokładne kontrolowanie procesów sprzedażowych tak, by były one efektywne. Bez względu na obraną strategię możemy być pewni, że proces wsparcia sprzedaży przybliży nas do realizacji nawet tych najbardziej ambitnych celów sprzedażowych.