Jak stworzyć dobrą firmę sprzątającą w Warszawie? Artykuł sponsorowany

Firmy sprzątające w warszawie


Warszawa to idealne miasto na założenie i rozwinięcie swojego biznesu. Mnogość biur oraz wieżowców powoduje, że wiele osób decyduje się na sprzątanie, jako przedmiot działalności. Zwykle zleceń nie brakuje też wśród odbiorców prywatnych – wiele osób w stolicy stać na wynajęcie profesjonalistów, którzy raz-dwa razy w tygodniu posprzątają ich dom. Aby jednak odnieść sukces, firma sprzątająca w Warszawie powinna charakteryzować się kilkoma cechami, które przedstawimy poniżej.

1. Wyróżnij się

Wchodzenie na rynek wcale nie jest proste - tym bardziej, że w stolicy znajduje się już kilkaset firm zajmujących się sprzątaniem. Dlatego niezmiernie ważne jest wyróżnienie się na ich tle. Można tego dokonać za pomocą dobrania odpowiedniej strategii biznesowej. Możesz na początek konkurować niską ceną (uwaga na dumping!) albo wykonywaniem nietypowych usług (niejeden na odpowiednio zagospodarowanej niszy oparł swój biznes). Być może dla jednych szansą będzie sprzątanie na telefon (dostarczenie ekipy w ciągu godziny na pewno będzie dużym atutem) czy też ukierunkowanie działań na zawiązywanie stałej współpracy, okraszonej wieloma benefitami dla zainteresowanych. Aby wybrać odpowiedni kierunek należy przeprowadzić dogłębną analizę konkurencji oraz znaleźć taki atut, który cię od niej odróżni.

2. Dobry zespół

Oczywiście sam nie dasz rady działać na skalę większą niż mikro – dlatego jeśli marzy ci się rozwojowa firma, musisz zatrudnić osoby, dzięki którym będziesz mógł z czasem brać większe i bardziej skomplikowane zlecenia. Aby nie zatrudnić osób, które nie będą mieć pojęcia o pracy, należy przeprowadzić profesjonalną rekrutację. Panuje ogólny pogląd, że sprzątać każdy umie - takie podejście powoduje, że wiele osób zajmujących się zawodowo prowadzeniem firmy sprzątającej w Warszawie, zatrudnia nieodpowiednich pracowników. A przecież zawsze możesz skorzystać z pomocy urzędów pracy czy agencji pośrednictwa pracy. Znajdziesz tam specjalistów, którzy pomogą ci dobrać odpowiednich ludzi na odpowiednie stanowiska.

3. Promocja

Aby zdobyć klientów musisz się odpowiednio rozpromować – tak, aby jak najwięcej osób potencjalnie zainteresowanych usługami sprzątającymi dowiedziało się o tobie. Niezbędne będą także rozmowy z właścicielami dużych biurowców - to oni zlecają sprzątanie najbardziej opłacalnych budynków. Przydatne będą ulotki, foldery czy promocja w Internecie. Szczególnie ta ostatnia może przynieść wiele korzyści - za pomocą firmowego bloga z ciekawymi treściami czy konta na portalach społecznościowych, możesz pokazywać ciekawe zlecenia, patenty czy życie poza pracą członków załogi i budować w ten sposób wizerunek firmy zgodny z przyjętymi wcześniej założeniami. Nie do przecenienia są również możliwości reklamowe w Sieci, które odpowiednio wykorzystane, pozwalają pozyskać zlecenie stosunkowo niewielkim kosztem.

4. Sprzęt

Kluczem do sukcesu jest także odpowiedni sprzęt. Na jego zakup możesz zaciągnąć pożyczkę bez oprocentowania z urzędów pracy. To na pewno podniesie konkurencyjność twojej firmy w stosunku do innych. Przydadzą się nie tylko urządzenia takie jak wysięgniki, pompy myjące i ciśnieniowe, ale także specjalistyczne detergenty. Wiele firm sprzątających zaczynając swoją działalność korzysta ze środków dostępnych w zwykłych supermarketach. Jednak warto się tutaj zastanowić nad zakupem profesjonalnych płynów i położyć na to akcent podczas rozmów z klientem.

Firma sprzątająca w Warszawie ma rację bytu – z pewnością nie jest to jeszcze nisza wyeksploatowana. Sztuką jest jednak wprowadzić się na tak rozdrobniony rynek, z którego każdy chce ugryźć swój kawałek tortu. Powyższe rady są z pewnością małym krokiem naprzód, który pozwoli odpowiedzialnej planować własny biznes w stolicy.