Jak napisać dobre CV i zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie? Artykuł sponsorowany

Jak napisać dobre CV i zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?


Efektywność poszukiwania pracy, w dużej mierze zależy od dobrze przygotowanego CV. Niestety wiele osób wciąż uważa, że pracodawcy go nie przeczytają, co oczywiście jest nieprawdą. Curriculum Vitae to jedyny dokument, który umożliwia rekruterowi zapoznanie się z Twoją aplikacją i pozwala na wstępną selekcję kandydatów. Jeśli nie chcesz zostać wykluczony już na starcie - zadbaj o profesjonalne CV. To pierwszy krok do wymarzonej pracy.

Przykładowe CV - jak zacząć?

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle innych, zacznij swoje CV od podsumowania zawodowego. Zadbaj o to, aby taki wstęp był krótki, a jednocześnie nasycony konkretnymi informacjami na temat Twojego doświadczenia zawodowego, kluczowych umiejętności i planów na przyszłość. Im ciekawiej przedstawisz swoją kandydaturę w podsumowaniu zawodowym, tym chętniej rekruter przejdzie do dalszej części Twojego CV. Co prawda taki opis umieszcza się na samej górze dokumentu, ale warto stworzyć go na samym końcu, aby wybrać z CV najistotniejsze kwestie.

Jak opisać doświadczenie zawodowe?

Możesz być pewien, że doświadczenie zawodowe to ta sekcja, na którą pracodawca zwróci największą uwagę. Zadbaj o to, aby zawierała jak najwięcej szczegółów oraz konkretów. Posługuj się liczbami, procentami, nie bój się też używać specjalistycznego słownictwa. Doświadczenie zawodowe powinno posiadać dodatkowo nazwy firm, w których byłeś zatrudniony, lata pracy oraz zakres wykonywanych obowiązków. Dzięki temu pracodawca będzie w stanie zweryfikować Twoją wiedzę i kompetencje.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia - osoby ubiegające się o konkretne stanowiska np. fryzjerki, pielęgniarki czy sprzątaczki będą posiadać podobne kwalifikacje. Jak zatem wyróżnić się na tle konkurencji? Spróbuj dopasować opis doświadczenia do oferty pracy. Jak to zrobić? Wystarczy, że jako pierwsze wypiszesz te umiejętności, które wymagane są w ogłoszeniu - w ten sposób stworzysz wrażenie idealnego kandydata, który spełnia wszystkie warunki.

Umiejętności w CV

Opis umiejętności nie będzie tak rozbudowany jak opis doświadczenia zawodowego, ale stworzysz go, bazując na podobnych zasadach. Zacznij więc od ponownego zapoznania się z ofertą pracy, a następnie wybierz i w pierwszej kolejności wypisz te umiejętności, których wymaga pracodawca. Najlepiej jeśli podzielisz je na kompetencje twarde i miękkie - w ten sposób wypadniesz w pełni profesjonalnie. Ważna zasada: nigdy nie kłam w swoim CV. Nieprawda zawsze wyjdzie na jaw, jeśli nie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, to prawdopodobnie pierwszego dnia pracy.

Co zawrzeć w wykształceniu?

Na dzisiejszym rynku pracy coraz częściej, bardziej liczą się umiejętności, niż wykształcenie, dlatego nie musisz poświęcać tej sekcji dużo miejsca. Wystarczy, że podasz ostatnio ukończoną szkołę lub szkołę związaną ze stanowiskiem, o które się ubiegasz. Dla pracodawcy jest oczywiste, że jeśli posiadasz tytuł magistra, musiałeś też ukończyć wszystkie poprzednie etapy edukacji. Z czego powinno się składać wykształcenie w CV? Nazwa placówki, lata nauki, specjalizacja, zawód oraz uzyskany tytuł, w zupełności wystarczą. 

Czy warto pisać o zainteresowaniach w CV?

Zainteresowania w CV są często pomijane, a to duży błąd. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednie podejście do tematu pasji, może zaprocentować. Jeśli wspomnisz o tym, że branża, w której chcesz pracować od zawsze Cię fascynowała - zrobisz wrażenie oddanego i zaangażowanego pracownika.