Mówi: Marcin Reichman - Microsoft Devices

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne w firmach szybko rośnie. Nowe, coraz bardziej zaawansowane aplikacje oraz technologie mobilne pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ograniczenia lokalizacyjne i zwiększyć skuteczność pracy. To przyczynia się do wzrostu ich zysków. Firmy inwestują więc w mobilność swoich pracowników.

Używanie smartfonów to sposób na poprawienie skuteczności działania wielu firm. Dzięki technologiom mobilnym firmy mają dostęp zarówno do zasobów wewnętrznych firmy z różnych miejsc, co pozwala pracownikom mobilnym na bardziej efektywne zarządzanie informacją, jak i dotarcie do klientów, którzy znajdują się w różnych częściach kraju czy świata. Technologie mobilne zmniejszają ograniczenia geograficzne, lokalizacyjne oraz przyspieszają efektywność pracy przedsiębiorstwa – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Marcin Reichman z Microsoft Devices.

Oszczędność czasu przekłada się nie tylko na oszczędność pieniędzy, lecz także optymalizację działań biznesowych. Dla przykładu, dyrektor finansowy, który w danym momencie musi podjąć decyzję o tym, czy zaakceptować dokumenty, dzięki chmurze ma dostęp do wszystkich zasobów firmy, co umożliwia mu szybką weryfikację danych. Agenci handlowi i zespoły sprzedaży mają dzięki urządzeniom mobilnym stały dostęp do najnowszych danych  zaktualizowanych cenników i informacji produktowych, co pozwala im szybko reagować na zmiany na rynku i dostosować do niech ofertę.

Jeszcze kilka lat temu firmy korzystały głównie z tradycyjnych form komunikacji. Jednak w ostatnich latach tradycyjne komórki zostały praktycznie wyparte przez smartfony. Wciąż przybywa osób korzystających z mobilnej poczty, kalendarza i oprogramowania związanego z możliwością zarządzania zadaniami pracownika.

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne szybko rośnie. Związane jest to przede wszystkim z rozwojem technologii chmurowej, szeroko pojętej mobilności oraz aplikacji mobilnych. Firmy coraz bardziej stawiają na mobilność swoich pracowników, w związku z tym coraz więcej smartfonów ląduje w kieszeniach klientów biznesowych – mówi Reichman.

Nie bez znaczenia jest także dynamicznie reagujący na potrzeby swoich klientów rynek oprogramowania, na którym znajdują się zarówno aplikacje specjalistyczne, np. do zarządzania klientami, jak i kompleksowe oprogramowanie firmowe. 

Smartfony umożliwiają również dostęp do takich narzędzi biurowych, jak edytory tekstu czy arkusze kalkulacyjne. Microsoft jest jednym z potentatów w tej dziedzinie, oferując Office365, czyli sieciowe wydanie popularnego pakietu biurowego. Użytkownik może korzystać z niego zarówno z komputera, jak i urządzenia mobilnego, co znacznie zwiększa jego efektywność i eliminuje potrzebę instalowania rozbudowanego oprogramowania na smartfonie.



Źródło: NEWSERIA
REKLAMA